Recenzia Grand hotel Primorsko Bulharsko
Možno trochu dlhá recenzia, ale pomôže vám urobiť si obraz o mieste, o ktorom uvažujete, že strávite niekoľko dovolenkových dní. Niektorí klienti napísali sťažnosť do CK, ja som sa okrem toho rozhodol aj hotel verejne recenzovať.
Výťahy:
Po príchode do hotela a vybavení formalít na recepcii, sme sa premiestnili k výťahu za recepciou. Otvorili sa dvere, vystúpili ľudia, a chceli sme vojsť aj s batožinou. Výťah ma privítal poriadnym úderom dverami do ruky. Samozrejme si ma nemohol všimnúť, lebo fotobunky nefungujú a dvere zastavil až tlakoví spínač, ktorý zistil, že som vo dverách. Od tejto doby bolo nastupovanie a vystupovanie adrenalínový šport. Získate zopár sekúnd navyše, ako nikto vystupovať nebude. Pozor na deti, tie by to nemuseli rozchodiť.
Izba:
Prvý doje z izby veľmi dobrý, ale..., po zasunutí plastovej karty do hlavného elektrického spínača sa v celej izbe rozsvietilo svetlo. Dojemné. Prvé, čo si môj 5 ročný syn všimol bolo, že jedna s nočných lámp svieti akosi slabšie. Pokazená žiarovka, povedal. Po jeho naliehaní som sa išiel pozrieť, ale chlapec sa mýlil. Žiarovka nebola pokazená, ale vôbec tam nebola. Iba prázdna objímka. Ešteže tam nestrčil prsty, lebo nešťastie by bolo na svete a čítali by ste o mne ako o Kramnom. Lampu sme pre istotu vôbec nepoužívali.
Chlapec potreboval ísť na WC, tak som ho odprevadil. Z domu naučený zdvihol záchodovú dosku a prekvapenie č. 3. Pod doskou žlté škvrny zaschnutého moču asi z minulého storočia. Upratovačkám zabudli povedať, že v izbách sú švédske záchody s doskami, ktoré treba zodvihnúť a očistiť a nie drevené latríny.
Ďalej k izbe iba v krátkosti: zničené matrace s tlačiacimi sa pružinami cez obal, dolámané rošty. Zabudnite, že sa pohodlne vyspíte. Neodtekajúce odtoky, že vraj do piesku, ha,ha,ha. V 5 hviezdičkovom hotely sa asi nenájde údržbár, ktorý by ich raz za čas vyčistil. Chýbajúca sprchová hadica na vani (naozaj drahá záležitosť pre majiteľa 5h hotela). Keď sme chceli osprchovať syna, musel som ju premontovať zo sprchy a potom späť. Ak stratíte tesnenie, nerobte si starosti, v centre mesta sú domáce potreby. Centrálna klimatizácia klimatizuje, iba keď zájde slnko a v izbe s ochladí. Chýbajúce tekuté mydlo na ruky, čo by malo byť samozrejmosťou, tak sme si ho kúpili. V niektorých izbách neupracú aj niekoľko dni (hlavne na 3. poschodí).
Čistota:
Verejne toalety pri bazéne aj celom hoteli sú špinavé, zanedbane, chyba mydlo, ale papierových utierok je pretlak, až vypadávajú z držiakov a váľajú sa po zemi. Špina z WC pri bazéne sa roznáša po celom okolí bazénu, aj do bazénu. Nikto podlahu na WC ani v okolí bazéna počas celého dňa nezotrie. Hrdzavé odpadkové koše a záchodové kefy (na požiadanie zašlem foto).
Bazén:
Rozpadajúca sa dlažba v okolí bazénu, hlavne pri detskom. Ostré hrany bazénu, rozpadajúca sa mozaika bazénu, dlažba šmykľavá. Okolie bazénu, okrem detského prikryté špinavým umelým trávnikom, ktorý nikto neumýva, dávajte si pozor, aby vám nepadol uterák. Pri detskom bazéne umelý trávnik nie je a deti bežné padajú na dlažbe. Ale plavčík situáciu sleduje a má ju pod kontrolou. Môžete sa spoľahnúť, že ak vy alebo vaše dieťa spadne, plavčík pohotovo zareaguje. Nie, neutrie mokré miesto, ale umiestni tam tabuľku s obrázkom, že sa šmýka. Samozrejme deti tomu porozumejú a už sa šmýkať nebudú. Lehátok je primerané množstvo, ale špinavé. Plavčík ma vo zvyku pre domácich Bulharov zaobstarávať lehátka, ak nie sú voľné. Je možné, že prídete z obeda a na vašom lehátku bude niekto iný. Uterák si musíte nájsť, buď bude pohodený na vedľajšom lehátku u niekoho iného, alebo v kríkoch za plavčíkovým chrbtom. Okrem toho plavčík asi ani nevie, čo je jeho povinnosťou. Ležal som na lehátku, sledoval svojho syna, ako sa kúpe a zrazu som videl, ako z vody z nafukovacieho kolesa trčia detské nohy. Behom pár sekúnd som pochopil, že dieťa sa nepotápa ale topí, rozbehol som sa k nemu. Otec dieťaťa však už bol v behu k dcére. Pozrel som na plavčíka, ten pozeral po ženách pri bazéne. Zaklincoval to tým, že v zapätí začal krúžiť rukami a rozcvičovať sa, ak by niekto potreboval pomoc, aby nemal stuhnuté svaly a bol v prevádzkovej teplote. Na jeho pomoc by som sa určite nespoliehal.
All inclusive:
Jedným slovom tragédia. Delegátka v autobuse pred príchodom do hotela a na uvítacom stretnutí dva krát zopakuje, čo všetko máte k dispozícii. Nepočúvajte ju, klame. Pri bazéne je bar, kde pečú pizzu a wafle, máte k dispozícii alko aj nealko a čistú chladenú vodu z barelu. Toto všetko iba do 18.00 hod. V jedálni počas podávania jedál taktiež. Delegátkine klamstvo spočíva v tom, že jedáleň je k dispozícii počas celého dňa až do 23.00 hod. Omyl vážení. Zmrzlinu a nápoje, vrátene čistej vody z barelu máte k dispozícii iba počas hlavných jedál. V ostatnom čase je jedáleň zatvorená. Čo sa týka zmrzliny, je to nerozpustený prášok zmiešaný s vodou a zamrazený. Podstatnejšie ako zmrzlina je čistá voda z barelu. Neodporúča sa piť voda z vodovodu z dôvodu iného minerálne zloženia ako na Slovensku. Zabudnite, že sa k vode z barelu dostanete po 21.00 hod, kedy sa jedáleň zatvorí. Keď som sa delegátky pýtal v čom je problém, že jedáleň je po 21.00 hod zatvorená, povedala, že to bolo na bulharskej veľkorysosti, ktorá pominula. Delegátka buď nevie, čo sa deje v hoteli, neoverí si fakty, alebo pri prezentácii hotela úmyselne zavádza.
V bare na terase majú iba z vodu z vodovodu. Neostáva nič iné, len si kúpiť fľaškovú vodu k obchode cez cestu. Aby som nekrivdil baru na terase, majú v ponuke aj iné nápoje, ale tie si budete musieť aj tak riediť vodou, ktorú si prinesiete z obchodu. Umelým cukrom v nápojoch sa v Bulharsku nešetrí. Zabudnite v 5h hoteli na chutnú kávu. Káva je iba prášková z automatu aj s mliekom a to iba vtedy, ak ju do automatu niekto vôbec doplniť. Je úplne normálne, že z automatu dostanete buď iba kávu, alebo iba mlieko. Rovnako nedopĺňajú ani sirup do nealko stroja, ktorý vám napustí iba čistú vodu.
Čistota stolovania:
Katastrofa. Ak sa pôjdete najesť, po hodine od otvorenia jedálne, budete mať problém si nájsť prázdny stôl. Nieže by bolo veľa hostí, ale personál neodnáša použitý riad. Takže si budete musieť najprv stôl upratať, špinavý riad dať na hromadu a vedľa tej kopy si položiť tanier so svojím jedlom. Dobrú chuť. Po tom, čo vyčistíte stôl od použitého riadu po predchádzajúcich stravníkoch, ešte si budete musieť očistiť aj stoličku. Je prirodzené, že deti zašpinia aj stoličky, ale asi iba slovenské. Po bulharských deťoch neporiadok asi neostáva, preto personál čistota stoličiek ani nezaujíma. Pokojne vás nechajú si sadnúť aj na stoličku, so zvyškami jedla. Nie je nič zlé na tom, že na nápoje máte plastové poháre. Ale asi problém bude, ak 5h hotel má málo sklenených, ktoré sa hneď minú. Ale budíš. O.i. pripravte sa na to, že spomínané plastové poháre nikto neodnáša, ale upratuje ich vietor smerom z terasy do bazéna, ktorý je o poschodie nižšie, po tom čo ich ľudia ešte na terase rozšliapu. Odpadkové koše nájdete iba zriedka. Ale inak v pohode.
Personál:
Pod úroveň. Okrem toho, že barmani sú každý večer opití, pri obsluhe uprednostňujú mladé slečny. Cez deň, keď nie sú v službe sa kúpu v bazéne so zákazníkmi hotela. Sú ubytovaní v izbách pri bazéne, kde si nosia okolo zákazníkov alkohol.
Wifi Internet:
Vec, ktorá mi najmenej prekážala bol prístup na internet. Avšak v 5h hoteli a v 21. storočí internet iba na recepcii, to je úbohé. Menej luxusnejšie hoteli majú wifi priamo na izbách. Ľudia si chcú prečítať správy zo Slovenska, poslať nejaké aktuálne fotografie domov rodine, správu či mail. Zabudnite, nepripojíte sa!
Delegátka:
Kus arogancie a drzosti v ženskom tele a negatívna vizitka CK. Keď som ju upozornil, že služby nezodpovedajú 5 hviezdičkovému hotelu a ani jej prezentácia nezodpovedá realite, povedala mi, že čo by som chcel, že som v Bulharsku. Opýtala sa ma či som nečítal recenzie hotela na internete a načo som sem išiel. Na otázku som jej odpovedal otázkou, či ich ona čítala, či vôbec vie s čím sú klienti CK nespokojní. Otočila sa a odišla. Samozrejme som ju oslovil večer na terase, keď odchádzala od baru, kde koketovala s barmanmi. Logické, keď udržuje nadštandardný vzťah s personálom, že nebude s ich manažérom riešiť nedostatky.
P.S.
V rámci večernej prechádzky som si odbehol na WC v 3 hviezdičkovom hoteli. Záchody boli čistejšie ako jedálenské stoly v 5 hviezdičkovom GRAND HOTELI PRIMORSKO.
Prečítať celú recenziu »