Moja žena a ja sme dovolenkovali v hoteli Golden Lotus (Kemer) začiatkom októbra 2024. Samotný hotel (štyri hviezdičky) nie je nič neobvyklé, priemerný hotel. Pláž je úzka, ale so sprchami. Voda v sprche je len studená. Ležadlá na pláži sú tak blízko, že niekedy medzi ne nie je možné vložiť nohu. Na pláži je mólo s ležadlami, no ako sa ukázalo, ležadlo na móle je spoplatnené. Na pláži nie je bezplatný bar s občerstvením a nápojmi, je tu len malý platený bar so skromným výberom.
Strava v hoteli je typická pre priemerné hotely a dosť monotónna. K dispozícii je jeden bezplatný bar pre celý hotel pri bazéne. V hoteli neprebiehajú žiadne animácie ani zábava pre hostí. WiFi je zadarmo - žiadna rýchlosť. Môžete použiť iba textové správy, videá alebo fotografie sa nedajú prezerať/odosielať.
Štvrtý deň po obede som v izbe nenašiel svoje smart hodinky, ktoré ležali na stole na nabíjačke. Prehľadali sme celú izbu, skontrolovali všetky veci, skontrolovali zásuvky nočných stolíkov a všetko ostatné. Hodinky zmizli spolu s nabíjačkou. Požiadali sme recepciu, aby nám pomohla nájsť hodinky. Prišli dvaja ľudia a spoločne sme hľadali hodinky. Prezreli sme si veci a zdvihli postele, no bezvýsledne. Na recepcii nám povedali, že riaditeľ tam bude ráno a pozrie sa na monitorovacie kamery. V miestnosti nie sú žiadne CCTV kamery, iba na chodbe. Ako by to mohlo pomôcť, nie je jasné. Oslovili sme nášho zástupcu cestovnej kancelárie JoinUp. Povedal, že je veľmi zaneprázdnený a nemôže prísť do hotela, ale odporučil nám, aby sme kontaktovali políciu. Požiadali sme recepciu, aby nám pomohla skontaktovať sa s políciou, ale povedali, že políciu na seba nezavolajú! Rozhodli sme sa počkať do nasledujúceho rána a zavolať políciu sami. Bola tu nádej, že v našej neprítomnosti sa môžu v miestnosti objaviť hodiny. Žiadny zázrak sa nekonal.
Na druhý deň sme čakali na riaditeľa. Možno sa objavil, ale nechcel s nami komunikovať. Opätovne sme sa pokúšali kontaktovať zástupcu touroperátora JoinUp, no neozval sa, hoci sa k nemu správy dostali. Na recepcii sme informovali, že chceme zavolať políciu. Dostali sme ponuku zavolať políciu z našej izby, zrejme aby sme nevystrašili ostatných hostí. (Už sme boli zrejme nesprávnymi hosťami.) Ale trval som na tom, že z recepcie zavolám políciu. O pol hodiny neskôr sa objavili dvaja detektívi. Vysvetlili sme, čo sa stalo. Potom sa detektívi nejaký čas nahlas prihovárali ľuďom na recepcii po turecky. V tom čase sa tam zišlo veľa ľudí, upratovačky, bezpečnostná služba a možno aj riaditeľ. Potom nás detektívi vyzvali, aby sme s nimi išli na policajnú stanicu spísať protokol (alebo ako sa tento dokument volá). Na policajnej stanici bolo všetko mimoriadne korektné a zdvorilé. Dokonca nás pohostili koláčikmi. Došlo však k zdržaniu, pretože na podpis protokolu bol potrebný zástupca cestovnej kancelárie JoinUp. Pokúsili sme sa pozvať nášho zástupcu cestovnej kancelárie, ale odmietol. Potom sa polícia pokúsila kontaktovať touroperátora JoinUp, ale aj to sa ukázalo ako nemožné. V dôsledku toho sa našlo riešenie. Polícia pozvala muža (veľmi mu ďakujeme!), ktorý láskavo súhlasil, že bude zastupovať cestovnú kanceláriu a bude pôsobiť ako prekladateľ.
Polícia tiež vysvetlila, že my ako hoteloví hostia sme nemali políciu vôbec volať. Mal to urobiť na recepcii alebo zástupcom cestovnej kancelárie JoinUp. Povedali tiež, že máme právo podať sťažnosť na personál recepcie (hotel) v súvislosti s odmietnutím zavolať políciu. Reklamáciu sme nepodali a po podpise protokolu sme boli voľní, no stratili sme dva dni sedemdňovej dovolenky, nerátajúc nervy.
Nie je to prvýkrát, čo sme na dovolenke v Turecku. Bývali sme v hoteloch v iných krajinách. Takáto situácia sa nám stala prvýkrát. Všetko sa deje prvýkrát. Hodinky odišli bez stopy a s nimi aj náš dobrý dojem z hotela a personálu hotela, no v pamäti nám navždy zostane nepríjemná spomienka.