Ubytovanie Calimera Serra Palace
Izba je síce najlepšia, akú som v Turecku zažil, ale tá slúži len na prespanie a celkový dojem z hotela nezachráni. Upratovanie úplne bez problémov, vzorné, všade čistota. Výmena uterákov taktiež bez problémov. Na izbe je minibar, pri ktorom som nepochopil systém a frekvenciu dopĺňania. Trezor, sušič vlasov a TV. Tento hotel však ponúka v sprche iba akési neidentifikovateľné tekuté mydlo rovnaké ako na spoločných toaletách, namiesto dnes už v päťhviezdičkových hoteloch v Turecku bežnej ponuky značkových sprchovacích gélov a šampónov (hotel Ali Bey Club a hotel Iberotel Palm Garden). Niežeby sme nemali so sebou vlastnú hygienu, ale starostlivosť vždy poteší.
Služby Calimera Serra Palace
Najme v jedálni, arogantní, neochotní. Turecká ochota a pohostinnosť v tomto hoteli dostáva riadne na frak. Možno je iba môj dojem, ale časť personálu pochádza z bývalých sovietskych kaukazských republík. Na pláži sa Vám tiež stane, že človek, ktorý ma na starosti pláž za Vami o pol ôsmej príde a snaží sa Vás poslať z pláže preč.
Strava Calimera Serra Palace
Na Turecké pomery je to skôr podpriemer. Jedlo bolo síce chutné a dobre pripravené ale jednotvárne. Situáciu zachraňovali veľmi dobré cestoviny. Inak štandard bez nápadu. Asi 70% ponuky jedál sa opakovalo každý deň. Až v tomto zariadení sa mi stalo, že či už pri raňajkách, obede, alebo večeri, že hodinu pred ich skončením prestali s dopĺňaním niektorých častí bufetu a oznámili, že napr. "pizza finished". Ohurujúca v tomto stredisku je ale úroveň stravovania. Hotelová hlavná reštaurácia je dimenzovaná asi na polovičný počet osôb, než aký sa momentálne nachádza v hoteli. Po príchode na večeru Vás privíta množstvo neuprataných stolov so zvyškami jedál, zvyšky jedla po zemi a vy v tom hnoji neviete nájsť miesto, kde by ste sa v pokoji najedli. Videl som dospelých ľudí, ktorí jedli pri mini stoloch v detskom kútiku. Keď sa Vám podarí nájsť prázdny stôl, tak nezoženiete personál, ktorý Vám ho prestrie a donesie príbor. Keď idete na jedlo aj napriek tomu, že Vám čašník neprestrel máte smolu, pretože nikde v jedálni nezoženiete príbor. Po žiadosti o pripravenie stola Vás personál vytrvalo ignoruje a ak už prestrie po nejakých 15 minútach vytrvalého otravovania, tak Vám nedonesie príbor. Pri žiadosti o poskytnutie príboru sa začne správať arogantne, začne hádzať tácku a podobne. Na to, že sa Vám podarí si pri jedle objednať nápoje u personálu môžete zabudnúť. Nezažil som, aby sa v päťhviezdičkovom hoteli pilo pri večeri z plastikových pohárov, vrátane tureckého typického čaju. Po minutí sklenených pohárov už tie špinavé nikto neumyl a nedoniesol späť, a tak ste si mohli vychutnať večernú kávu, čaj, alebo hociktorý iný nápoj z plastiku.
Pláž, more a stredisko
Pláž pekná, čistá s dostatkom ležadiel, ktorých je vždy dostatok, pretože prevažujúca klientela z Ruska, Nemecka a Turecka trávi väčšinu času pri bazénoch a toboganoch. Vstup do mora je cez pás drobných kamienkov, čo je v Turecku bežné. More fajn, teplé, čisté. V tomto hoteli ma ale zarazilo. To, čo som nikde inde nezažil, výskyt ľudských exkrementov na toboganoch a v bazéne. Toto nie je problémom zariadenia a svedčí to asi o úrovni klientely, ktorá ho navštevuje a úrovni, ktorej hotel pravdepodobne prispôsobuje svoje služby. Ako plus zariadenia hodnotím to, že po výskyte ľudského výkalu na jednej z nástupných plošín toboganov to zamestnanci začali promptne riešiť. Tobogany uzavreli a začali ich čistiť. Špecifikom tohoto zariadenia je aj upratovanie spoločných toaliet, kde pánske väčšinou upratuje dáma a naopak. Je bežné, že človek pri vykonávaní potreby za sebou zamyká dvere toalety. Toto však personálu nevadí a uzamknuté toalety si veselo otvára na nakúka dnu. Upratovaniu priestorov okolo bazénov a úprave zelene sa taktiež nevenuje dostatočná pozornosť.
Zdroj: www.recenzie-hotelov.sk